25 Ocak 2014 Cumartesi

2014


2013 biteli neredeyse 1 ay oluyor ve kafamda geçen yılın değerlendirmesiyle birlikte yeni yıldan onlarca beklentim dalgalı bir denizde yüzüyor. Kimileri çoktan boğuldu, kimileri kurtarılmayı bekliyor hala. Tüm bu değerli fikirleri kaybetmemenin tek yöntemi ise yazmak.
2014'e iyi başlamadım. Hayatımın gidişatında bir problem yok ama, karman çorman bir şekilde ilerliyorum. İşleri düzene koymaya çalışırken, yapacağım en doğru şey bir 2014 beklentileri planlaması yapmak, hani şu gavurların new year resoulitions dediklerinden. Bunun için çok geç kaldım ama 2015'e çok var, daha fazla vakit kaybetmemeliyim.
Hedeflerimi oldukça minimal, gerçekçi ve mümkün oldukça nicel olarak belirlemeye çalıştım. Böylece yılın herhangi bir noktasında durup baktığımda nerede olduğumu görebilecek, kendimi motive edebileceğim.

1.Yüksek lisans diplomasını almak:
Açık konuşmak gerekirse kendime koyduğum hedefler içinde gözümü en çok korkutanı bu. 2011 yılından beri, aceleyle yüksek lisansa başladığıma hep pişman oldum. Ancak olan oldu ve bu kadar emek vermişken bu diplomayı almak benim için önemli. Kariyerime elbet bir noktada faydası dokunacak biliyorum, en kötü ihtimalle yüksek şehir plancısıyım diye orda burda gezerim.
2014 yılı bitene kadar mezun olmam için 2 yarıyıl, en az 3 tane ders ve 1 adet yüksek lisans tezi var. Özellikle herhangi bir önhazırlık yapmadığım, konusunu bile belirlemediğim tezi bir sene içinde bitirmek kolay olmayacak. Bu şubatta çalışmalara başlarsam ağustos sonuna kadar çok ciddi bir ilerleme kaydedip önümü görmem gerekiyor, aksi takdirde işler karışacaktır. Bu da beni ikinci hedefime götürüyor.
2. Alanımla ilgili daha fazla okuma yapmak:
Öğrenciliğim boyunca en çok eksikliğini hissettiğim şey bu oldu. Kötü bir öğrenci değildim, ancak altyapımı yeterince sağlam tutamadım. Şimdi böyle bir lüksüm yok, yüksek lisansımı tamamlamak istiyorsam mümkün olduğunca fazla akademik okuma yapmalıyım. Bunun ideal sayısı nedir onu da bilmiyorum ama, kendimi biraz zorlayacak, ama gerçekçilikten de uzak olmayan bir hedef koyacağım. 1 yıl içinde alanımla uzaktan yakından alakası olan 10 adet kitap ve 60 makale okumayı hedefliyorum. Eğer tezimi bitireceksem muhtemelen bundan daha iyisini yapmam gerekecektir ama şimdilik tanıdığım manadaki Uğur için gerçekçi bir hedef olarak böyle kalsın.
3. Daha iyi bir iş bulmak:
2013 yılı bitmeden çalışmaya başladığıma gerçekten çok seviniyorum. Çalışmak özgüvenimin yerine gelmesine, iş tecrübesi yaşamama ve henüz bir kaç ay olmasına rağmen seyahate çıkabileceğim, işsiz kaldığımda bir süre idare edebileceğim bir birikim yapmama sebep oldu. Ancak şu anda yaptığım iş ve bulunduğum konum beni kariyer açısında tatmin etmekten çok uzak. Yıl sona erdiğinde hala aynı koltukta oturuyor olmamalıyım. 2014 yılı içinde bir noktada, daha iyi bir maaş, daha yüksek pozisyon veya daha potansiyelli bir iş için mevcut yerimden ayrılmak istiyorum. İşsiz kalmak dahi kabulümdür, yaşım genç, bir yere saplanıp yerimde saymamalıyım.
4. Sertifika almak:
CV'mde eksik olan şeylerin başında sertifikalar geliyor. Çok gerekli olduklarını düşünmüyorum, ama bu bir miktar para ve zaman harcayamayacağım anlamına gelmiyor. 2014 içerisinde 3 farklı sertifika edinmeyi hedefliyorum. İçerikleriyle ilgili herhangi bir zorlama yok, maksat kişisel gelişim.
5. Seyahat Etmek:
2013 içerisinde iki tane önemli olgu gerçekleşti. Bir tanesi önceden de belirttiğim gibi çalışmaya başlamaktı, bir diğeri de erasmus tecrübesi yaşamak oldu. Yurtdışı deneyimi hep içimde kalan bir şeydi, daha önceden de çıkmıştım Türkiye dışına ama orada yaşamak başka bir olgunluk oldu. Şu anda vizem olsaydı, herhangi bir Avrupa şehrine gitmek Antalya'ya gitmekten daha kolay olurdu benim için.
2014 yılının yoğun bir yıl olmasını bekliyorum fakat bu süreçte maddi olarak da beni zorlamayacak tek seferlik bir yurtdışı seyahati hedeflerim arasında.
6. Askerlik mevzusunu netleştirmek:
Şu an dört gözle bedelli çıkmasını bekliyorum ama her ihtimale açık bir konu askerlik. Bedelli çıksa dahi beni kapsamayabilir, kapsasa bile maddi külfeti çok olabilir, maddi külfeti çok olmasa bile tercih etmeyebilirim. 2014 içinde askere gitmek doğrudan hedeflediğim bir şey değil ancak askerliği ne zaman yapacağım konusunu netleştirmek istiyorum. Yakın zamanda aradan çıkması lazım ki yolumuzu bulalım. Daha fazla ağırlık yapmasın.
7. Kilo vermek:
2014'den kariyer ve mental olarak beklentilerim yoğunlukta. Bazı şeyleri ikinci plana atıyorum bilerek ve isteyerek, ama bu demek değil ki fiziksel hedefler koymayacağım. Nasıl ve ne şartlarda olacak bilmiyorum, kendimi kısıtlamak da istemiyorum ama hedefim 2014 yılını 90 kilo ile bitirmek. Bu da yaklaşık olarak 10 kilo demek. Çok zor değil ama zor be hacı. o ekmeği keseceksin bir kere. (Takipçisi olmayan blog yazmanın güzel tarafı da bu, 100 kilo olduğunu büyük harflerle dahi yazabilirsin, bknz: YÜZ KİLO≈BEN)
Bonus:
Sürekli bir şeyler anlatan insanlardan uzak dur, mümkünse dinleme. Dinliyormuş gibi yap ama kafa sallama, kafa sallayınca ikna olmuş gibi gözükürsün. Bir fikrin yokmuş gibi dur öylece, konuşup konuşup gitsinler. Eğer mühim ya da başını derde sokacak birisi değilse zaten siktiri bas. Herkesin her konuda en az birkaç tane fikri var. Salla. Kendi işime baktığım bir yıl olsun 2014.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder